Open Online Learning: resposta aos desafios societais

.Um dos keynote speakers do evento Open Online Learning, que irá decorrer no dia 15 Novembro na Reitoria da Universidade de Lisboa, é o Prof. Anant Agarwal, CEO do edX e Professor no MIT.
Partilhamos convosco a biografia do Prof. Anant para saberem mais sobre o seu percurso profissional.

Alertamos ainda que é necessário fazer o registo do evento (mesmo se pretenderem participar online) através do nosso formulário:https://goo.gl/forms/QGaReWSQN2nWlVsF2

Anant Agarwal
CEO, edX | Professor, MIT

Anant Agarwal is the CEO of edX, an online learning destination founded by Harvard and MIT. Anant taught the first edX course on circuits and electronics from MIT, which drew 155,000 students from 162 countries. He has served as the director of CSAIL, MIT's Computer Science and Artificial Intelligence Laboratory, and is a professor of electrical engineering and computer science at MIT. He is a successful serial entrepreneur, having co-founded several companies including Tilera Corporation, which created the Tile multicore processor, and Virtual Machine Works.

Anant won the Maurice Wilkes prize for computer architecture, and MIT's Smullin and Jamieson prizes for teaching. He is also the 2016 recipient of the Harold W. McGraw, Jr. Prize for Higher Education, which recognized his work in advancing the MOOC movement. Additionally, he is the recipient of the Padma Shri award, the fourth highest civilian award in the Republic of India. He holds a Guinness World Record for the largest microphone array, and is an author of the textbook "Foundations of Analog and Digital Electronic Circuits."

Scientific American selected his work on organic computing as one of 10 World- Changing Ideas in 2011, and he was named in Forbes' list of top 15 education innovators in 2012. Anant, a pioneer in computer architecture, is a member of the National Academy of Engineering, a fellow of the American Academy of Arts and Sciences, and a fellow of the ACM.

He hacks on WebSim, an online circuits laboratory, in his spare time. Anant holds a Ph.D. from Stanford and a bachelor's from IIT Madras. Anant's twitter handle is @agarwaledu.